Kopafbeelding

Google                                                                 
Stuur een mail naar de Begeleidingsdienst voor Vrijescholen: P. van Meurs
Stel een vraag
Getallen Gebruiken:

      Getallen

B Gebruiken
Memoriseren, hoofdrekenen, hoofdbewerkigen, bewerkingen met breuken, berekeningen uitvoeren, rekenmachine

1-fundament

Toelichting en voorbeelden bij 1-fundament

Toelichting en voorbeelden bij 1-streef

Paraat hebben

Paraat hebben

Paraat hebben

  • 38 Omzetten van eenvoudige breuken in decimale getallen:
     = 0,5;
    0,01 =

Kunnen omzetten van eenvoudige breuken in decimale getallen en omgekeerd, op basis van parate kennis.

  •  = 0,5; 0,01 = ;  = 0,25
  •  = 0,1;     = 0,3;  = 0,75
  • Welke breuken horen bij elkaar? (Uit: Alles telt)

Op het niveau van 1-streef moeten kinderen niet alleen eenvoudige breuken in decimale getallen kunnen omzetten en omgekeerd, maar ook moeilijker breuken en decimale getallen in elkaar kunnen omzetten, eventueel met de rekenmachine.

Zie hiervoor het streefdoel met de toelichting en voorbeelden onder 1-streef, paraat hebben:
'- omzetten ook met moeilijker breuken, eventueel met de rekenmachine'.

 

 

 Overgenomen uit: Concretisering referentieniveaus rekenen 1F/1S  SLO